رونیا رونیا ، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 16 روز سن داره

رونیا عسل بابایی و مامانی

قطره خوراکی بیلی‏ناستر Bilineaster

1392/1/2 17:47
1,210 بازدید
اشتراک گذاری

دسته داروئی: کاهنده بیلی روبین خون

فرمول: قطره بیلی ناستر از عصاره آبی شیرخشت (Purgative manna) از گیاه Cotoneaster discolor تهیه شده است. هر میلی لیتر قطره بیلی ناستر حاوی ۳۰۰ میلیگرم مانیتول (ماده موثره شیرخشت) می باشد.

مکانیسم اثر: شیر خشت بدست آمده از گیاه کوتوناستر حاوی مانیتول، ساکارز، دکستروز، فروکتوز و پلی ساکاریدهای متعدد می باشد میزان مانیتول شیرخشت حدود۴۰ تا ۶۰ درصد می باشد.جذب خوراکی مانیتول از دستگاه گوارش خیلی جزئی است و در روده باعث اسهال اسموتیک می شود این خاصیت مانیتول موجود در شیر خشت احتمالاً باعث می شود ایزومرهای نوری و ساختمانی بیلی روبین که تحت تأثیر نور ایجاد شده یا از طریق چرخه متابولیسم هم وارد روده شده، از طریق مدفوع دفع شود در نتیجه باعث کاهش سطح سرمی بیلی روبین شود.

موارد مصرف:
درمان کمکی زردی نوزادان و موارد مشابه که بیلی روبین خون بالا رفته باشد می توان استفاده کرد. همچنین بیلی ناستر دارای اثر ملینی میباشد و در درمان یبوست اطفال و بزرگسالان مصرف می شود.
مصرف همراه با سایر داروها: می تواند همراه داروهای مورد استفاده در زردی نوزادان مانند فنوباربیتال یا سایر داروها استفاده شود. قطره بیلی ناستر همراه نور درمانی اثر مضاعف دارد و به پایین آمدن بیلی روبین خون کمک می کند.

هشدار: به دلیل ایجاد اسهال اسموتیک در نوزادان، به مادران توصیه میشود فواصل شیر دادن را کمتر کنند.

عوارض جانبی: ایجاد اسهال، نفخ ، صدا در شکم
تجویز و دوز مصرف: به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن، ۳ تا ۵ قطره ۳ بار در روز تجویز می شود.
تذکرات:
زردی نیاز به مراقبت پزشکی دارد و قطره خوراکی بیلی ناستر تنها درمان کمکی زردی می باشد.
کاربرد قطره خوراکی بیلی ناستر به همراه نور درمانی باعث می شود نیازی به تعویض خون یا تجویز داروهای دیگرنباشد و منجر به کاهش مدت زمان بستری شدن نوزاد در بیمارستان می گردد.

منبع :http://www.iranpharmacists.ir

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)